Afterparty: Rijden op Zandvoort.

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
Gaskleppie

Afterparty: Rijden op Zandvoort.

Post by Gaskleppie »

Wie heeft er nog fototjes gemaakt van afgelopen maandag avond?

Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat er van buiten allemaal uitziet.
Vooral die rood gloeiende remschijven van me..... ;)

btw, Met dit nieuwe veren/demper setje van Tein ben ik zeer zeker tevreden!
Op een haar na trek ik nu 1,3G in bochten! Whoehaa!
IvoG

Post by IvoG »

Ik was het glad vergeten, anders was ik zeker komen kijken :o ops:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nog even over mn nieuwe Tein dempers/veren:

Helemaal tevreden!!!
ik heb voor de gein de Gtech Pro eens aan de voorruit gahangen om het verschil te testen.
Nou dat is er!

Normaal gesproken haalde ik 1,15G max in bochten. Nu met het nieuwe Tein setje (de rest is het zelfde gebleven) Haal ik op een haar na 1,3G!!!

Dit is een rondje zandvoort op de Gtech Pro:

Image

De veren/dempers hebben een hele mooie balans! Niks onderstuur. Gewoon erg veel grip! Nu kon ik veel harder insturen zonder last te krijgen van onderstuur.
Zelfs 1 keer toen het nog vochtig was een 4 wiel drift gemaakt zonder ook maar enigzins tegen te hoeven sturen. Ding gleed gewoon netjes over 4 wielen een meter of 10 naar buiten zonder de de kont of kop om te gooien! Waanzinnig mooie balans dus!
mr. X

Post by mr. X »

Ooh crap, was het wel maandag? Had nog zitten kijken op de site, maar dacht dat het volgende maandag was. Erg balen, had het graag gezien...
Cool dat je zoveel verschil merkt, is weer een reminder dat je er niet voor niets voor zoveel geld er aan uitgeeft :wink:
HondArd

Post by HondArd »

@Gaskleppie: :worshippy: heb je ook grafieken van je originele setup? Vergelijkt misschien een stuk makkelijker zo, maar het ziet er alles bij elkaar heel netjes uit. Nog een vraag: wat waren de rondetijden, zowel nu als met de originele setup?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb wel grafieken van mn oude setup maar dan op de nurburgring.
Grafieken van zandvoort had ik wel maar die zijn verloren gegaan bij PC herinstall.
Op de ring heb je zo'n beetje elk type bocht wat bestaat dus is tocht best aardig te vergelijken.
Met een normale auto haal je bv met moeite 1G. Met een ITR moet je standaard iets van 1.08G kunnen trekken. Ik haal nu bijna 20% meer!

De rondetijden waren niet heel veel beter dan voorheen maar dat is te verklaren.
Ten eerste stond er een harde wind recht over het rechte stuk waardoor ik maar een top haalde van 195km/h. Normaal gesproken is dat minimaal 205a210km/h. Plus dat het koud en erg vochtig was. Helpt ook niet echt....

Mn laatste geklokte tijd op zandvoort was 2:10,8 Nu is dat 2:09,8
Seconde sneller met veel slechtere omstandigheden.
Ik ben tevreden!
wilco

Post by wilco »

Maar heb je nu na 1 avond Zandvoort de instellingen al helemaal goed staan zodat je die andere ITR :lol: :wink: voorbij kunt rijden 8)
slydawg

Post by slydawg »

Ziet er goed uit Frank!
Jammer dat er geen foto's zijn van de rem acties, schijven werden aardig warm, mooi gezicht die gloeiende schijven!
Check DEZE site, staan wat leuke actie shots op, vooral RJ, zijn remmen werden echt heet! Zelfs achter zag je ze gloeien!! :shock:

@Wilco, hij reed dikke porsche's voorbij dus die ander ITR zal wel moeten lukken..hehehe
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Maar heb je nu na 1 avond Zandvoort de instellingen al helemaal goed staan zodat je die andere ITR Lachen/Laughing Knipoog/Wink voorbij kunt rijden

Nee, absoluut niet. De omstandig heden waren er helemaal niet naar om lekker te exprimenteren. Ik heb ze ook op gevoel afgesteld en tijdens het rijden niks aan veranderd. Eerst moet ik aan de andere wegligging wennen, daarna zie ik wel of ik er nog wat uit kan halen. Als de balans niet goed genoeg geweest zou zijn had ik wel wat geprobeerd, maar nu was dat echt nog niet nodig. De balans was echt goed!

Plus dat ik zat te kloten met mn olieniveau!
Ik snap er nog geen reet van. Ik bleef last hebben van terug vallende oliedruk in bochten! Te laag niveau zou je zeggen, dus elke keer gooide ik er dan een kwart litertje bij. Het probleem was dan weer even over, maar het niveau was dan wel tijdelijk te hoog! kijk maar op de foto's. Soms rookt hij als een ketter! Dit alleen na het bijvullen. Het niveau was dus te hoog, maar als hij iets lager kwam viel mn druk terug.
Dit gebeurde ook alleen in de lange doordraaiers. Het lijkt erop dat de olie ophoopt in de kop zolang ik in een bocht zit.
Vlak voor ik de baan afkwam had ik er weer last van. Toen heb ik hem niet meer bijgevuld en thuis pas weer gechecked wat het niveau is. Die zat dus op de max! Ik had dus een trug vallende druk terwijl het niveau op max zit!
Ook niet vreemd dat hij dan rookt na bijvullen.......

Ik moet nog eens heel goed gaan kijken wat ik daar aan ga doen......

Oja, op de foto's staat ook niet rode GT3 Porsche die ik voorbij gegaan ben. (en ook die paar oude witte porsches, maar die stelde ook niet zo veel voor)
wilco

Post by wilco »

Maar het onderstel isdus goed bevallen , erg mooi!!

Olie ophopen in de kop, als je olie 130+ Graden is het zo dun als water dus zal toch wel eerder zakken?
Heeft het niks te maken omdat we standaard geen schotten in de carterpan hebben en dat de olie 1 hoek word opgedrukt?
Of is de olie zo dun dat de OEM oliepomp er moeite mee heeft , weet niet ben ook een leek...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb juist wel schotten in het carter........

Ik heb wel vrij veel carterdruk. Daardoor kan het gebeuren dat die druk via het kleppendeksel weg moet. De luchtflow is dus omhoog, de olie wil omlaag. Dit kan zo erg worden dat de olie vrij lang bovenin blijft hangen. Lijkt erop dat dat gebeurt.
Grotere carterventilatie onderin je blok zou dan kunnen helpen.

Ik zit er ook aan te denken deze te bestellen;

Image

Image

Image

Image
Katana

Post by Katana »

Mooi stukkie metaal 8)
mr. X

Post by mr. X »

Zal daarom ook wel wat kosten, maar goed spul kost geld
VTECRob

Post by VTECRob »

Ben er weer helemaal uit geloof ik...
Maar er was toch iets met die moroso pannen?
Clearance ofzo?

Ten tijde van die meters van mij, heb ik een en ander uitgepluist over die Moroso dingen, maar weet niet meer precies hoe of wat.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ja, door die bult aan de achterkant is het wat moeilijker werken en de assen kan je er niet zomaar uit halen.
Maarja, hoe vaak doe je dat nou?
mr. X

Post by mr. X »

Juist de keer dat je die pan erop hebt zitten... Altijd het zelfde verhaal :wink:
Locked