ITR vs IMPREZA GT TURBO 98'"

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

ITR vs IMPREZA GT TURBO 98'"

Post by VTECRTY »

kameraad van me heeft sinds een week dus een impreza gekocht,en natuurlijk even achter mekaar aan wie nou het snelste was (beide origineel). dacht echt dat ie me wel makkelijk voor kon blijven. maar vanuit de 1ste versnelling dus beide vertrokken, ging precies gelijk op tot de 3e versnelling,ik bleef strak achter hem,en zelfs met overschakelen naar 4 moest ik zelfs inhouden. maar toen we de 190 aangetikt hadden het gas er maar weer af (straks flits). had dit niet verwacht terwijl die impreza toch meer koppel heeft... binnenkort even de duitse autobahn op (half uurtje van hier),denk dat ie bij de 200 wel uit zal lopen. ben benieuwd...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik hield de 555GT ook bij met mijn ITR. Had wel enkele aanpassingen (CAI benzinedruk regelaar, cat vervanger en cat-back) maar hij had ook een compleet open 3" uitlaat onder zijn sub hoorde ik achteraf. Won het wel van hem omdat ik betere start had. Hadden tot eind van zn 3 gesprint +- 180 was het.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Met tussenacceleraties zal je het denk ik afleggen, wij moeten echt in het VTEC gebied tercht komen en dat duurt vaak net te lang.
Voor de rest een leuke prestatie! Maar net wat je zegt boven de 200km/h leg je het af want een GTT blijft doorlopen en zijn vlakbij bij hun topsnelheid begrenst op turbodruk door de ECU.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

wilco wrote:Met tussenacceleraties zal je het denk ik afleggen, wij moeten echt in het VTEC gebied tercht komen en dat duurt vaak net te lang.


Als het te lang duurt, dan had je terug moeten schakelen. Het liefst ruim van te voren...
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Maar ja soms als iemand voorbij raast of je wilt mee en je zit net niet in de juiste versnelling en je kunt niet 100Km eerder terug schakelen , verlies je het gewoon van een GTT met tussenacceleraties.
Je kunt niet altijd op het juiste punt in de juiste versnelling zitten, althans als ik rij blijf ik bijvoorbeeld niet altijd in de 3 rijden om als er iemand langskomt kan ik aanhaken.
Ik rijd dan in de 5 en dan net op dat punt te moeten terugschakelen is funest voor de ITR, want je zit met terugschakelen soms net wel of net niet in het VTEC gebied.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ja, maar dat is te verwachten als iemand voorbij komt razen.
Als ik voorbij een GTT kom razen met hoge snelheid verliest ie het ook.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Dat probleem heb je dus niet op het circuit..
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

dan zou de itr op de 1\4 mijl toch ook goed mee kunnen komen? maar daar zijn die subaru s wel wat meer opgefokt natuurlijk,ik zie ze namelijk vaak winnen, een chip erin en 40 pk meer is natuurlijk ook niet niks...ander uitlaatje. dan zal het wel weer moeilijk worden. hier nog itr rijders die wel is meegedaan hebben met de 1/4 mijl?
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

VTECRTY wrote:dan zou de itr op de 1\4 mijl toch ook goed mee kunnen komen? maar daar zijn die subaru s wel wat meer opgefokt natuurlijk,ik zie ze namelijk vaak winnen, een chip erin en 40 pk meer is natuurlijk ook niet niks...ander uitlaatje. dan zal het wel weer moeilijk worden. hier nog itr rijders die wel is meegedaan hebben met de 1/4 mijl?


1/4mijl? Wat is dat? :razz:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Rechtuit is niet belangrijk , bochten en fungehalte is belangrijker.

ITR heeft FWD en een Sub. AWD , altijd een voordeel.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

wilco wrote:ITR heeft FWD en een Sub. AWD , altijd een voordeel.

Zou je denken, ja. Maar in de praktijk.......
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

ITR639 wrote:
VTECRTY wrote:dan zou de itr op de 1\4 mijl toch ook goed mee kunnen komen? maar daar zijn die subaru s wel wat meer opgefokt natuurlijk,ik zie ze namelijk vaak winnen, een chip erin en 40 pk meer is natuurlijk ook niet niks...ander uitlaatje. dan zal het wel weer moeilijk worden. hier nog itr rijders die wel is meegedaan hebben met de 1/4 mijl?


1/4mijl? Wat is dat? :razz:
dat is de 400 meter sprint,bv met automaxx assen waar ze tegen elkaar racen op een recht stuk...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Een mijl is 1.609344 km. deel dat door 4 en zolang is de baan dan :wink:

Wat wel grappig is:

Ik rij vandaag op de snelweg. Zie voor mij een of andere rare auto waar ik de achterlichten niet van kende. Denk mwa laat maar gaan. Maar hij schiet opeens weg joh! Dacht bij mezelf, toch eens even kijken wat dat nou was. Kom ik dichterbij. Zie ik de boekenplank... EVO 8 *slik
Denk dat win ik nóóit maar proberen ben ik altijd wel voor in :-)
Auto voor ons hield ons op vandaar dat ik hem inhaalde.
Auto gaat voor hem weg, hij stuift er weer vandoor. Ik terug naar de 4 en vanaf de 130 tot de 220 gesprint maar hij reed mij NIET zoek. Liep ook niet uit! Had eigenlijk de eerst volgende afslag moeten hebben. Deze natuurlijk laten liggen en achter de EVO aan.
Meerdere keren gesprint in de 4 en 5. Maar hij liep gewoon niets weg. Boven de 200 niet goed kunnen rijden, denk namelijk wel dat hij dan gaat uitlopen. Moet haast wel... Vond het iig cool :D
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

VTECRTY wrote:
ITR639 wrote:
VTECRTY wrote:dan zou de itr op de 1\4 mijl toch ook goed mee kunnen komen? maar daar zijn die subaru s wel wat meer opgefokt natuurlijk,ik zie ze namelijk vaak winnen, een chip erin en 40 pk meer is natuurlijk ook niet niks...ander uitlaatje. dan zal het wel weer moeilijk worden. hier nog itr rijders die wel is meegedaan hebben met de 1/4 mijl?


1/4mijl? Wat is dat? :razz:
dat is de 400 meter sprint,bv met automaxx assen waar ze tegen elkaar racen op een recht stuk...


Was maar een grapje hoor. Ik ga regelmatig 400m sprinten als het niet te ver uit de buurt is. Een standaard Impreza GTT rij je in 3de versnelling alweer los voorbij. Zoals mr. X zegt is een STI of Evo ook wel bij te houden door lichte aanpassingen.
Ik heb nog een filmpje van een jaar geleden tegen een Golf R32.
http://users.pandora.be/itr639/ITRvsR32.avi
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Maar wat voor mods had deze ITR dan? Ik dacht dat een R32 iets lastiger zou zijn gewqeest.
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Gangaran wrote:Maar wat voor mods had deze ITR dan? Ik dacht dat een R32 iets lastiger zou zijn gewqeest.


Comptech box, peakperformance 4-1, katvv, catback.
Aandrijfverlies en gewicht spelen natuurlijk een grote rol.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

ITR639 wrote:
Gangaran wrote:Maar wat voor mods had deze ITR dan? Ik dacht dat een R32 iets lastiger zou zijn gewqeest.


Comptech box, peakperformance 4-1, katvv, catback.
Aandrijfverlies en gewicht spelen natuurlijk een grote rol.

Een R32 is 500 kilo zwaarder of zo.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Had die evo zijn handrem er nog op ofzo?

Normaal gezien moet je hem niet bij kunnen houden. Niet dat tie je compleet zoek rijdt maar uitlopen zou hij zeker moeten doen.
Nana korobi ya oki
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Gelukkig ik ben niet alleen... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

tsja... lieg toch echt niet.
Maar er is best veel aan de itr gedaan, plus interieur eruit. En hij helemaal std..
Staar je ook niet blind op 0-100 tijden.
golf 5 R32 heb ik ook een keer achter gestaan bij stoplicht maar moest ook inhouden
Locked