ITR vs IMPREZA GT TURBO 98'"
ITR vs IMPREZA GT TURBO 98'"
kameraad van me heeft sinds een week dus een impreza gekocht,en natuurlijk even achter mekaar aan wie nou het snelste was (beide origineel). dacht echt dat ie me wel makkelijk voor kon blijven. maar vanuit de 1ste versnelling dus beide vertrokken, ging precies gelijk op tot de 3e versnelling,ik bleef strak achter hem,en zelfs met overschakelen naar 4 moest ik zelfs inhouden. maar toen we de 190 aangetikt hadden het gas er maar weer af (straks flits). had dit niet verwacht terwijl die impreza toch meer koppel heeft... binnenkort even de duitse autobahn op (half uurtje van hier),denk dat ie bij de 200 wel uit zal lopen. ben benieuwd...
Met tussenacceleraties zal je het denk ik afleggen, wij moeten echt in het VTEC gebied tercht komen en dat duurt vaak net te lang.
Voor de rest een leuke prestatie! Maar net wat je zegt boven de 200km/h leg je het af want een GTT blijft doorlopen en zijn vlakbij bij hun topsnelheid begrenst op turbodruk door de ECU.
Voor de rest een leuke prestatie! Maar net wat je zegt boven de 200km/h leg je het af want een GTT blijft doorlopen en zijn vlakbij bij hun topsnelheid begrenst op turbodruk door de ECU.
Maar ja soms als iemand voorbij raast of je wilt mee en je zit net niet in de juiste versnelling en je kunt niet 100Km eerder terug schakelen , verlies je het gewoon van een GTT met tussenacceleraties.
Je kunt niet altijd op het juiste punt in de juiste versnelling zitten, althans als ik rij blijf ik bijvoorbeeld niet altijd in de 3 rijden om als er iemand langskomt kan ik aanhaken.
Ik rijd dan in de 5 en dan net op dat punt te moeten terugschakelen is funest voor de ITR, want je zit met terugschakelen soms net wel of net niet in het VTEC gebied.
Je kunt niet altijd op het juiste punt in de juiste versnelling zitten, althans als ik rij blijf ik bijvoorbeeld niet altijd in de 3 rijden om als er iemand langskomt kan ik aanhaken.
Ik rijd dan in de 5 en dan net op dat punt te moeten terugschakelen is funest voor de ITR, want je zit met terugschakelen soms net wel of net niet in het VTEC gebied.
dan zou de itr op de 1\4 mijl toch ook goed mee kunnen komen? maar daar zijn die subaru s wel wat meer opgefokt natuurlijk,ik zie ze namelijk vaak winnen, een chip erin en 40 pk meer is natuurlijk ook niet niks...ander uitlaatje. dan zal het wel weer moeilijk worden. hier nog itr rijders die wel is meegedaan hebben met de 1/4 mijl?
VTECRTY wrote:dan zou de itr op de 1\4 mijl toch ook goed mee kunnen komen? maar daar zijn die subaru s wel wat meer opgefokt natuurlijk,ik zie ze namelijk vaak winnen, een chip erin en 40 pk meer is natuurlijk ook niet niks...ander uitlaatje. dan zal het wel weer moeilijk worden. hier nog itr rijders die wel is meegedaan hebben met de 1/4 mijl?
1/4mijl? Wat is dat? :razz:
dat is de 400 meter sprint,bv met automaxx assen waar ze tegen elkaar racen op een recht stuk...ITR639 wrote:VTECRTY wrote:dan zou de itr op de 1\4 mijl toch ook goed mee kunnen komen? maar daar zijn die subaru s wel wat meer opgefokt natuurlijk,ik zie ze namelijk vaak winnen, een chip erin en 40 pk meer is natuurlijk ook niet niks...ander uitlaatje. dan zal het wel weer moeilijk worden. hier nog itr rijders die wel is meegedaan hebben met de 1/4 mijl?
Een mijl is 1.609344 km. deel dat door 4 en zolang is de baan dan :wink:
Wat wel grappig is:
Ik rij vandaag op de snelweg. Zie voor mij een of andere rare auto waar ik de achterlichten niet van kende. Denk mwa laat maar gaan. Maar hij schiet opeens weg joh! Dacht bij mezelf, toch eens even kijken wat dat nou was. Kom ik dichterbij. Zie ik de boekenplank... EVO 8 *slik
Denk dat win ik nóóit maar proberen ben ik altijd wel voor in :-)
Auto voor ons hield ons op vandaar dat ik hem inhaalde.
Auto gaat voor hem weg, hij stuift er weer vandoor. Ik terug naar de 4 en vanaf de 130 tot de 220 gesprint maar hij reed mij NIET zoek. Liep ook niet uit! Had eigenlijk de eerst volgende afslag moeten hebben. Deze natuurlijk laten liggen en achter de EVO aan.
Meerdere keren gesprint in de 4 en 5. Maar hij liep gewoon niets weg. Boven de 200 niet goed kunnen rijden, denk namelijk wel dat hij dan gaat uitlopen. Moet haast wel... Vond het iig cool
Wat wel grappig is:
Ik rij vandaag op de snelweg. Zie voor mij een of andere rare auto waar ik de achterlichten niet van kende. Denk mwa laat maar gaan. Maar hij schiet opeens weg joh! Dacht bij mezelf, toch eens even kijken wat dat nou was. Kom ik dichterbij. Zie ik de boekenplank... EVO 8 *slik
Denk dat win ik nóóit maar proberen ben ik altijd wel voor in :-)
Auto voor ons hield ons op vandaar dat ik hem inhaalde.
Auto gaat voor hem weg, hij stuift er weer vandoor. Ik terug naar de 4 en vanaf de 130 tot de 220 gesprint maar hij reed mij NIET zoek. Liep ook niet uit! Had eigenlijk de eerst volgende afslag moeten hebben. Deze natuurlijk laten liggen en achter de EVO aan.
Meerdere keren gesprint in de 4 en 5. Maar hij liep gewoon niets weg. Boven de 200 niet goed kunnen rijden, denk namelijk wel dat hij dan gaat uitlopen. Moet haast wel... Vond het iig cool

VTECRTY wrote:dat is de 400 meter sprint,bv met automaxx assen waar ze tegen elkaar racen op een recht stuk...ITR639 wrote:VTECRTY wrote:dan zou de itr op de 1\4 mijl toch ook goed mee kunnen komen? maar daar zijn die subaru s wel wat meer opgefokt natuurlijk,ik zie ze namelijk vaak winnen, een chip erin en 40 pk meer is natuurlijk ook niet niks...ander uitlaatje. dan zal het wel weer moeilijk worden. hier nog itr rijders die wel is meegedaan hebben met de 1/4 mijl?
Was maar een grapje hoor. Ik ga regelmatig 400m sprinten als het niet te ver uit de buurt is. Een standaard Impreza GTT rij je in 3de versnelling alweer los voorbij. Zoals mr. X zegt is een STI of Evo ook wel bij te houden door lichte aanpassingen.
Ik heb nog een filmpje van een jaar geleden tegen een Golf R32.
http://users.pandora.be/itr639/ITRvsR32.avi