Group buy Mugen MT105 engine treatment

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

[quote="baRt"]jij bent TE snel... heb jij email notification voor dit topic ingesteld? ]

Thanks voor de medewerking! :D
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

molybdeen wordt niet echt geapricieerd door de oliefilters. Dit goedje bestaat al heel lang en er zijn verschillende nadelen die ik me niet meer herinner. Voor een racemotor is dit uiteraard geen probleem dat ding gaat toch op tijd en stond open, maar voor een wagen waar je alle dagen met rijdt waren er toch nadelen. Ik herinner me niet meer exact welke, maar ze zijn er in ieder geval.
Opgepast!!!!!!!!!!!!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

En je kunt je niet nader verklaren , want ik dnk dat velen dit nu willen weten.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Molybdeen is ook het materiaal van onze B-serie cilinderbussen. Die slijten ook heel langzaam. Dat gaat toch ook goed?
ok, dat is niet in verhouding met wat je er nu bijgooit maar toch. het is geen vreemde materiaal in de ITR motor.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Progger wrote:molybdeen wordt niet echt geapricieerd door de oliefilters. Dit goedje bestaat al heel lang en er zijn verschillende nadelen die ik me niet meer herinner. Voor een racemotor is dit uiteraard geen probleem dat ding gaat toch op tijd en stond open, maar voor een wagen waar je alle dagen met rijdt waren er toch nadelen. Ik herinner me niet meer exact welke, maar ze zijn er in ieder geval.
Opgepast!!!!!!!!!!!!

Misschien tussentijds het oliefilter vervangen?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

wilco wrote:En je kunt je niet nader verklaren , want ik dnk dat velen dit nu willen weten.


Ja en eigenlijk voordat we de spullen bestellen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Even Frank quooten uit een ander topic:
Een F20 uit de S2000 heeft met koolstof vezels versterkte alu cilinderbussen met een silicium coating.
De H22 uit de ATR heeft alu cilinderbussen met silicium coating.
De B18 uit de ITR heeft chrome molybdeen bussen ingegoten in aluminium.


En vervolgens Wilco
Het werd altijd gebruikt bij de S2000 voor de eerste 15.000KM ivm inrijden en de bepaalde coating op de cilinderwanden "Molybdenum" dit is dezelfde coating wat op de cilinderwanden van de Integra Type R zit.
Maar het werd samen gebruikt met Honda's inloop olie waar ook extra van dit soort "Molybdenum" in zat en samen had het het meeste effect.


Nu begin ik een beetje te twijfelen. Volgens de omschrijving van Frank lijkt er geen Molybdenium in de cilinderbussen van de F20 te zitten, Wilco zegt van wel. Maar stel dat er géén Molybdenium in de cilinderbussen zit van de S2000, er wordt wel een Moybdeniumcomponent aan de olie van de S2000 toegevoegd, volgens voorschrift van Honda. In de basis zijn de cilinderbussen van de F20 en de H22 dezelfde, met dit verschil dat de bussen van de F20 met koolstofvezel versterkt zijn dus wat dat betreft zie ik geen problemen voor de H22A7.

Ben ik toch benieuwd wat er waar is van dat verhaal van Progger.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Tja, Mugen schrijft niet voor dat het maar voor bepaalde motor typen is.
En ze racen met zowel de B serie als de F serie.
Wat dat betreft zou je kunnen zeggen dat het schijnbaar toepasbaar is op beide motor types
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Volgens mij bedoelt men hier molybdeen disulfide. Dat is een smeermiddel (vet).
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Er staat ook duidelijk bij de juiste hoeveelheid bij de olie te doen.
Mugen brengt dit toch niet op de markt als het slecht is voor straatgebruik.

Enkele topics van honda-tech:

http://www.honda-tech.com/zerothread?id=243891
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=889102
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=289002
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Progger wrote:molybdeen wordt niet echt geapricieerd door de oliefilters. Dit goedje bestaat al heel lang en er zijn verschillende nadelen die ik me niet meer herinner. Voor een racemotor is dit uiteraard geen probleem dat ding gaat toch op tijd en stond open, maar voor een wagen waar je alle dagen met rijdt waren er toch nadelen. Ik herinner me niet meer exact welke, maar ze zijn er in ieder geval.
Opgepast!!!!!!!!!!!!


Als je feiten hebt over deze herinnering kom er dan mee.
Dit zijn ervaringen van mensen die het wel gebruikt hebben:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=243891
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=889102
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=289002

Kan het zijn dat je in de war bent met Slick50? Hier gaat je filter van dicht zitten.

Wat mij betreft is het verhaal duidelijk en ga dus bestellen.

Frans
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb zoiets dergelijks al gebruikt en geen probelemen ondervonden, lijkt me stug dat Mugen aan een fabrikant opdracht geeft om zoiets te laten maken en dan te verkopen als Mugen product wat slecht is voor een Honda motor.......
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Heren,

De bestelling in onderweg naar het kikkerland en alvast bedankt aan de mensen die de aanbetaling reeds hebben over gemaakt.

Ik ben alleen even de weg kwijt met de topic, voor en achternaam :-?

Zou u bij het overmaken uw topic naam en MUGEN MT105 willen vermelden in de overboeking?

Stuur aub ook nog even een PB met de naam van de houder van de bankrekening ter controle.

Gr.
Frans
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Stuur aub ook nog even een PB met de naam van de houder van de bankrekening ter controle.


uhm, moet dit nou alleen als je dat niet gedaan hebt bij het overmaken van het geld? Ik heb het er volgens mij allemaal bijgeknikkerd (en ik zal een van de weinigen zijn die 30 heeft overgemaakt lijkt me :p )
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Nee ik had ook €30 :wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Graag :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

- Update - 1st post:

Image

8)
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

hey frans neem die van mij maar een keer mee naar een meeting oke :wink:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

AIYOKU wrote:- Update - 1st post:

Image

8)


:D
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

8) Weer chinees halen Frans? :D
Locked