Motor topic (Post 1= forum rijders)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Zeker van jezelf, de training leert je zaken die nooit zelf gaat proberen.

Maar denk nooit ik weet alles al, want dan leer je niet meer.. sta je stil en ga je dus achteruit :wink:

.
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

waarom heb ik geen commentaar gekregen voor mn moter :(
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik denk omdat Sander alleen om informatie vroeg, en het topic niet is geopend om je motor (of aanverwante) te showen.

Zelf heb ik een Yamaha Raptor 660cc gehad :wink: leuk speelgoed.

Wil zelf ook nog ooit een dirt- of een superstreet bike.
Machtig om op zoiets te mogen rijden 8)
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

de mijnes is only 80cc :o ops: stil, maar ach wat maakt het toch ook uit.
ooit wil ik nog wel een 700cc raptor hebben, maar denk echt niet dat het gebeurd.
pap had nog een 200cc blaster beloofd, maar er is nooit iets van gekomen.


ps wat we voor de 80cc hebben betaald kun je in NL een 200cc gaan halen :-?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Met het achterlicht/spatbord heb ik ook even gevochten (en gewonnen).

Wel gek dat men van led streep onder de buddy naar een puist op het spatbord gaat :dunno:

Zit nu wel een stuurdemper op, cool systeem 8)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Katana wrote:Wel gek dat men van led streep onder de buddy naar een puist op het spatbord gaat :dunno:

En daarnaast zijn de achterste knipperlichten gewoon op steeltjes. Voorheen zag je met die led-achterlichten ook de knipperlichten hierin verwerkt zitten, maar mag dat niet meer tegenwoordig?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Katana wrote:Met het achterlicht/spatbord heb ik ook even gevochten (en gewonnen).

Wel gek dat men van led streep onder de buddy naar een puist op het spatbord gaat :dunno:

Zit nu wel een stuurdemper op, cool systeem 8)


Ik heb op het CBR forum al foto's gezien van mensen die het oude systeem op de nieuwe hebben gebouwd. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Er is een Amerikaans bedrijf die een 2003 achterlicht gemaakt had met het linker en rechter als knipperlicht. Zeer strak.

Zelf heb ik die grote oem knippers erop gelaten om de dood eenvoudige reden dat je deze beter kan zien. En daar gaat het ook natuurlijk om.
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Nou...ze zijn wel erg groot hoor die standaard puisten. Kleine LED-knippers vind ik vele malen duidelijker eerlijk gezegd. Mijn neef rijd een Repsol CBR1000RR Fireblade, die heeft knippers in het achterlicht, en ook dat is erg duidelijk.
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

HaRdCoRe-WeZ wrote:Nou...ze zijn wel erg groot hoor die standaard puisten. Kleine LED-knippers vind ik vele malen duidelijker eerlijk gezegd. Mijn neef rijd een Repsol CBR1000RR Fireblade, die heeft knippers in het achterlicht, en ook dat is erg duidelijk.


Ik had een zwarte RR met een zwart pak en helm en geloof me die grote krengen heb je echt nodig.

Ze zitten daar voor de veiligheid en dat iemand anders je kan zien. Niet voor de show
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Dat ben ik met je eens, maar IK vind de LED-knippers duidelijker/feller/opzichtiger/sneller/mooier dan de standaard knippers.
Image
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Als ze op steeltjes zitten net als de standaard knippers heb je helemaal gelijk, maar als ze in het smalle armatuur van het achterlicht zitten zie je erg weinig verschil tussen links en rechts afslaan.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ok back on topic, Ten Kate heeft een berg gruwelijk mooie onderdelen voor de RR.

Moet je maar eens gaan kijken als het zover is
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Dat klopt, is alleen een erg lang stuk rijden --> Nieuwleusen. Ben daar een keer geweest, wel een erg mooie toko met erg mooie spullen.
Image
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik twijfel alleen erg tussen de 2003/4 en de 2007. Qua prijs is de 2003 uiteraard beter maar de 2007 is nieuw en dus geen fratsen van vorige berijders.

De modellen ontlopen elkaar qua looks niet zoveel maar de 2003 schijnt wat meer hardcore te zijn t.o.v. de 2007. Nadeel van de 2003 blijkt te zijn dat je snel last van je polsen krijgt op lage snelheden. Lastig, lastig...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Lage snelheden? :lol:
Nana korobi ya oki
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Rij jij met 100+ over een 50 weg?

:-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Persoonlijk vind ik qua model de 2003 mooier, maar de kleurstellingen van de 2007 zijn wel erg nice.

100+ in een 50km zone...mnee, maar ik rij helaas wel af en toe 100km te hard.....in bochten. Maar ja...hoort er een beetje bij denk ik.

Heb je btw al een goed pak, helm, laarzen, handschoenen, backprotector en oordoppen?
Image
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Broek... check
Jas... check
Helm... check
Handschoenen... check
Laarzen... check

Backprotector... ehh zit in jas?
Oordoppen... ehh dikke voering in helm?

Leren pak Eef... check
Helm Eef... check
Laarzen Eef... check

:lol:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Cool, nu moet jij dus nog een leren pak. Met textiel op een supersport is een drama, geloof me.

Met een backprotector bedoel ik een losse protector. Is in het begin wennen, maar daarna voel je hem niet meer zitten. Helpt best wel als je onderuit gaat en je land op een stoeprand ofzo...

Oordoppen....Ach, kom je vanzelf wel achter als je 230+ hebt gereden hehe. Ik rij (bijna) altijd met doppen in, scheelt echt zo ontzettend veel in windgeruis en mijn pijp hoor ik nog prima janken.

Maareuh, kunnen we een gepimpte motorfiets verwachten met allemaal leuke goodies of hou je hem standaard?
Image
Locked