Benzine: Goedkope 98 of dure 95?
Benzine: Goedkope 98 of dure 95?
Vraagje. Wat is hierin beter?
Wat ik erg jammer vond nl ook van de 5th gear docu is dat ze geen goedkope 98 teste. Ze hadden enkel goedkope 95 benzine tov premium andere brandstoffen ( 97 / 98 ).
Wat zouden jullie doen. Je hebt de keuze 'normale' 95 bij Shell of 98 bij een Tinq
Wat ik erg jammer vond nl ook van de 5th gear docu is dat ze geen goedkope 98 teste. Ze hadden enkel goedkope 95 benzine tov premium andere brandstoffen ( 97 / 98 ).
Wat zouden jullie doen. Je hebt de keuze 'normale' 95 bij Shell of 98 bij een Tinq
Niels wrote:http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=4151
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=631
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=3668
Ja, van wat ik 1-2-3 zie gaat dat over 95 tov 98(en dan BP in het bijzonder) Dat beantwoord niet echt de vraag

- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Heb dit topic (en de drie die bovenin gepost zijn) volledig doorgelezen, maar ik lees zeer weinig over de duitse 100 octaan V-power.
Kan een te hoog octaan gehalte eigenlijk enig negatief resultaat hebben?
Waarom rijdt hier (volgens mij) niemand met die duitse V-power? Is dat puur vanwege jullie woonplaats, of heeft dat een andere oorzaak?
Ik rijd nu zelf met de EE9 (stock B16A1, straks B16B) met de duitse V-power, ik heb nooit iets raars ondervonden. Ben ik nu goed bezig, of juist heel slecht?
Kan een te hoog octaan gehalte eigenlijk enig negatief resultaat hebben?
Waarom rijdt hier (volgens mij) niemand met die duitse V-power? Is dat puur vanwege jullie woonplaats, of heeft dat een andere oorzaak?
Ik rijd nu zelf met de EE9 (stock B16A1, straks B16B) met de duitse V-power, ik heb nooit iets raars ondervonden. Ben ik nu goed bezig, of juist heel slecht?
Knite Force wrote:Heb dit topic (en de drie die bovenin gepost zijn) volledig doorgelezen, maar ik lees zeer weinig over de duitse 100 octaan V-power.
Kan een te hoog octaan gehalte eigenlijk enig negatief resultaat hebben?
Waarom rijdt hier (volgens mij) niemand met die duitse V-power? Is dat puur vanwege jullie woonplaats, of heeft dat een andere oorzaak?
Ik rijd nu zelf met de EE9 (stock B16A1, straks B16B) met de duitse V-power, ik heb nooit iets raars ondervonden. Ben ik nu goed bezig, of juist heel slecht?
Ik woon in de randstad om even naar duitsland te rijden is niet echt een optie.. kom ik aan tank ik.. ben ik terug is de tank alweer leeg..
Je kan hier wel bij Bepaalde Gulfs 100RON tanken.
Ik heb wel iets gelezen over als je te hoge RON gebruikt. maar kan dat niet zo meer vertelen
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Het verschil tussen ron 100 en ron 98 merkte ik in de ITR duidelijk. Heb dat eens in Duitsland getankt en was er zeer van te spreken. Helaas dat ze het hier in de buurt niet hebben anders tankte ik het zeker!
Je koopt een auto voor het vermogen, gaat besparen op de benzine en klagen over het feit dat hij niet zo snel is dan je had verwacht.. beetje logisch als je mij vraagt :razz:
Daarom, niet besparen en gewoon BP ultimate bij gebrek aan ron 100
.
Je koopt een auto voor het vermogen, gaat besparen op de benzine en klagen over het feit dat hij niet zo snel is dan je had verwacht.. beetje logisch als je mij vraagt :razz:
Daarom, niet besparen en gewoon BP ultimate bij gebrek aan ron 100

- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Alleen al vanwege de ontbranding die bij een hoger octaangehalte makkelijker schijnt te zijn (wat wij met onze hoogtoerige motoren juist extra in de gaten moeten houden lijkt me) tankte ik dus al die RON 100. Zitten er eigenlijk nadelen aan een hoger octaangehalte (en zeg nou niet prijs, want die 3 euro op een volle tank merk je ook niet lol)mr. X wrote:Het verschil tussen ron 100 en ron 98 merkte ik in de ITR duidelijk. Heb dat eens in Duitsland getankt en was er zeer van te spreken. Helaas dat ze het hier in de buurt niet hebben anders tankte ik het zeker!
Je koopt een auto voor het vermogen, gaat besparen op de benzine en klagen over het feit dat hij niet zo snel is dan je had verwacht.. beetje logisch als je mij vraagt :razz:
Daarom, niet besparen en gewoon BP ultimate bij gebrek aan ron 100.
@ Wesjes: wanneer?

Alleen al vanwege de ontbranding die bij een hoger octaangehalte makkelijker schijnt te zijn (wat wij met onze hoogtoerige motoren juist extra in de gaten moeten houden lijkt me) tankte ik dus al die RON 100. Zitten er eigenlijk nadelen aan een hoger octaangehalte (en zeg nou niet prijs, want die 3 euro op een volle tank merk je ook niet lol)Knite Force wrote:"mr. X":2vbvd6ta wrote:Het verschil tussen ron 100 en ron 98 merkte ik in de ITR duidelijk. Heb dat eens in Duitsland getankt en was er zeer van te spreken. Helaas dat ze het hier in de buurt niet hebben anders tankte ik het zeker!
Je koopt een auto voor het vermogen, gaat besparen op de benzine en klagen over het feit dat hij niet zo snel is dan je had verwacht.. beetje logisch als je mij vraagt :razz:
Daarom, niet besparen en gewoon BP ultimate bij gebrek aan ron 100.
@ Wesjes: wanneer?

Volgende maand? ik ben nu nog aan het wachtte op me kenteken platen

Daarna een dyno runnetje doen met benjdmin.. en dan me gruppeM fitten en dan komen we wel ff richting duitsland
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm