Benzine: Goedkope 98 of dure 95?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Benzine: Goedkope 98 of dure 95?

Post by autodre »

Vraagje. Wat is hierin beter?

Wat ik erg jammer vond nl ook van de 5th gear docu is dat ze geen goedkope 98 teste. Ze hadden enkel goedkope 95 benzine tov premium andere brandstoffen ( 97 / 98 ).

Wat zouden jullie doen. Je hebt de keuze 'normale' 95 bij Shell of 98 bij een Tinq
-=[BLACKA]=-
Posts: 420
Joined: Mon May 16, 2005 7:14 pm

Post by -=[BLACKA]=- »

:twisted: BP Ultimate tanken :lol:
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »



Ja, van wat ik 1-2-3 zie gaat dat over 95 tov 98(en dan BP in het bijzonder) Dat beantwoord niet echt de vraag :)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

sowieso geen goedkope hoekietoekie brandstof.

Dan maar dure 95 van bijv. Shell.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

mr. X wrote: hoekietoekie .

offtopic LOL lig hier helemaal plat.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Ben ook maar gelijk begonnen met BP ultimate sinds aankoop CTR, loopt als een zonnetje.....maaajjaaa geen idee hoe die het op 95 doet duuusss :P

Hoekietoekie tjakkalappie
Guest

Post by Guest »

Als je goedkoop wilt rijden moet je een Civic op LPG G3 kopen
Besparen op brandstof is echt een verkeerde bezuiniging bij onze auto's
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

J-Parts wrote:Als je goedkoop wilt rijden moet je een Civic op LPG G3 kopen
Besparen op brandstof is echt een verkeerde bezuiniging bij onze auto's


Juistem :thumbs:

Dan moet je geen R rijden imo.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Heb dit topic (en de drie die bovenin gepost zijn) volledig doorgelezen, maar ik lees zeer weinig over de duitse 100 octaan V-power.

Kan een te hoog octaan gehalte eigenlijk enig negatief resultaat hebben?
Waarom rijdt hier (volgens mij) niemand met die duitse V-power? Is dat puur vanwege jullie woonplaats, of heeft dat een andere oorzaak?

Ik rijd nu zelf met de EE9 (stock B16A1, straks B16B) met de duitse V-power, ik heb nooit iets raars ondervonden. Ben ik nu goed bezig, of juist heel slecht?
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Knite Force wrote:Heb dit topic (en de drie die bovenin gepost zijn) volledig doorgelezen, maar ik lees zeer weinig over de duitse 100 octaan V-power.

Kan een te hoog octaan gehalte eigenlijk enig negatief resultaat hebben?
Waarom rijdt hier (volgens mij) niemand met die duitse V-power? Is dat puur vanwege jullie woonplaats, of heeft dat een andere oorzaak?

Ik rijd nu zelf met de EE9 (stock B16A1, straks B16B) met de duitse V-power, ik heb nooit iets raars ondervonden. Ben ik nu goed bezig, of juist heel slecht?


Ik woon in de randstad om even naar duitsland te rijden is niet echt een optie.. kom ik aan tank ik.. ben ik terug is de tank alweer leeg..

Je kan hier wel bij Bepaalde Gulfs 100RON tanken.

Ik heb wel iets gelezen over als je te hoge RON gebruikt. maar kan dat niet zo meer vertelen
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Te hoge RON kan bijna niet , ideaal voor import JDM auto's.
Niels
Posts: 156
Joined: Fri Sep 21, 2007 7:17 pm

Post by Niels »

Idd, zeker voor JDM R's is 100 goed, is ook waar ze in Japan op rijden (of nog hoger).
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Wesjes: wel een goeie reden om dat ding hier een keer te komen showen ;) Pomp zit hier net over de grens, kun je meteen je rechtervoet ff uitlaten hahahaha


ron100=ok dus! :)
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

[quote="Knite Force"]Wesjes: wel een goeie reden om dat ding hier een keer te komen showen ]

Komt goed geloof me :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Het verschil tussen ron 100 en ron 98 merkte ik in de ITR duidelijk. Heb dat eens in Duitsland getankt en was er zeer van te spreken. Helaas dat ze het hier in de buurt niet hebben anders tankte ik het zeker!

Je koopt een auto voor het vermogen, gaat besparen op de benzine en klagen over het feit dat hij niet zo snel is dan je had verwacht.. beetje logisch als je mij vraagt :razz:
Daarom, niet besparen en gewoon BP ultimate bij gebrek aan ron 100 :D .
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Wel jammer dat er dus geen test is tussen 'goedkope' 98 en bp 98...Was er wel benieuwd naar.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

mr. X wrote:Het verschil tussen ron 100 en ron 98 merkte ik in de ITR duidelijk. Heb dat eens in Duitsland getankt en was er zeer van te spreken. Helaas dat ze het hier in de buurt niet hebben anders tankte ik het zeker!

Je koopt een auto voor het vermogen, gaat besparen op de benzine en klagen over het feit dat hij niet zo snel is dan je had verwacht.. beetje logisch als je mij vraagt :razz:
Daarom, niet besparen en gewoon BP ultimate bij gebrek aan ron 100 :D .
Alleen al vanwege de ontbranding die bij een hoger octaangehalte makkelijker schijnt te zijn (wat wij met onze hoogtoerige motoren juist extra in de gaten moeten houden lijkt me) tankte ik dus al die RON 100. Zitten er eigenlijk nadelen aan een hoger octaangehalte (en zeg nou niet prijs, want die 3 euro op een volle tank merk je ook niet lol)

@ Wesjes: wanneer? :D
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Knite Force wrote:
"mr. X":2vbvd6ta wrote:Het verschil tussen ron 100 en ron 98 merkte ik in de ITR duidelijk. Heb dat eens in Duitsland getankt en was er zeer van te spreken. Helaas dat ze het hier in de buurt niet hebben anders tankte ik het zeker!

Je koopt een auto voor het vermogen, gaat besparen op de benzine en klagen over het feit dat hij niet zo snel is dan je had verwacht.. beetje logisch als je mij vraagt :razz:
Daarom, niet besparen en gewoon BP ultimate bij gebrek aan ron 100 :D .
Alleen al vanwege de ontbranding die bij een hoger octaangehalte makkelijker schijnt te zijn (wat wij met onze hoogtoerige motoren juist extra in de gaten moeten houden lijkt me) tankte ik dus al die RON 100. Zitten er eigenlijk nadelen aan een hoger octaangehalte (en zeg nou niet prijs, want die 3 euro op een volle tank merk je ook niet lol)

@ Wesjes: wanneer? :D [/quote:2vbvd6ta]

Volgende maand? ik ben nu nog aan het wachtte op me kenteken platen :(

Daarna een dyno runnetje doen met benjdmin.. en dan me gruppeM fitten en dan komen we wel ff richting duitsland
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Cool, als dat ding van mij dan ook rijdt en we hebben een beetje weer kunnen we meteen wat coole foto's schieten!

Ik zeg: spontane duitse grens Type R meeting? :D
Locked