xenonlampen
xenonlampen
klein vraagje.
linkse xenonlamp ATR stuk.
Is een xenonlamp vervangen net zo als een normale lampie vervangen? Of laten jullie het door de garage doen...?
linkse xenonlamp ATR stuk.
Is een xenonlamp vervangen net zo als een normale lampie vervangen? Of laten jullie het door de garage doen...?
MPG wrote:In het oude topic wordt over D2S xenon lampen gesproken. In mijn ATR zitten echter standaard D2R (6000K) lampen met reflector.
Ik heb ze vorig jaar zelf vervangen. Koplampunit hoeft niet gedemonteerd te worden. Vervang wel beide tegelijk i.v.m. kleurverschil door veroudering.
hoeveel centjes heeft dat gekost?Schijnt tegen 140-150 te kosten
Ik heb niet meer de originele Philips D2R lampen gemonteerd, maar een aziatisch merk. Deze vervangende lampen kosten ongeveer 40 euro per stuk. Wel heb ik het bij de 6000K variant gehouden.
Ik wil geen reclame maken, maar ik heb ze besteld bij Tunex (www.tunexcarparts.nl) . Kijk anders zelf even op internet voor eventuele andere adressen.
De xenon koplampen kun je bij de ATR zo wisselen. Verwijder het rubber afdek kapje (inbusboutje), connector (1/8 slag draaien) en schroef de 3 inbusboutjes van de lamphouder los.
Het vervangen van een gekleurd knipperlichtje is bij de ATR helaas wel een crime en dan moet wel de koplampunit los gehaald worden om er bij te kunnen.
Ik wil geen reclame maken, maar ik heb ze besteld bij Tunex (www.tunexcarparts.nl) . Kijk anders zelf even op internet voor eventuele andere adressen.
De xenon koplampen kun je bij de ATR zo wisselen. Verwijder het rubber afdek kapje (inbusboutje), connector (1/8 slag draaien) en schroef de 3 inbusboutjes van de lamphouder los.
Het vervangen van een gekleurd knipperlichtje is bij de ATR helaas wel een crime en dan moet wel de koplampunit los gehaald worden om er bij te kunnen.
MPG wrote:Het vervangen van een gekleurd knipperlichtje is bij de ATR helaas wel een crime en dan moet wel de koplampunit los gehaald worden om er bij te kunnen.
Tip van mij:
Aantal clipjes en/of schroefjes demonteren van de wielkuip/ modderkuip.
Wielkuip opzij 'vouwen' en je hebt toegang naar je knipperlichten.
Bij een EK Civic frontknipperlicht vervangen is dit hetzelfde handeling, bij een Jazz moet ook op deze manier de H4 koplampjes vervangen.
kleur van lamp
hoii heb een vraagje heb bij me atr ook xenon lampen maar die zijn wit maar wil met een blauwe gloed erin zijn dat de 6000k of de 8000k
"VTEC just kicked in yo!!!"
Dat kun je niet zo zeggen... 4300K is wit met het beste zicht. Hoger dan 4300K wordt steeds blauwer dus als je blauw wilt dan kun je voor 8000K gaan.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Alle xenon is beter dan halogeen (mits normaal afgesteld) dus een verkeerde keuze kun je nooit maken. Het enige punt is dan esthetisch, wil je wit of meer meer naar blauw/paars.
Het belangrijkst is om je aftermarket xenon goed te (laten) stellen want er zijn al genoeg golfjes en civics die het verkeer hinderen met xenon.
Het belangrijkst is om je aftermarket xenon goed te (laten) stellen want er zijn al genoeg golfjes en civics die het verkeer hinderen met xenon.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
LCR wrote:MPG wrote:In het oude topic wordt over D2S xenon lampen gesproken. In mijn ATR zitten echter standaard D2R (6000K) lampen met reflector.
Ik heb ze vorig jaar zelf vervangen. Koplampunit hoeft niet gedemonteerd te worden. Vervang wel beide tegelijk i.v.m. kleurverschil door veroudering.
hoeveel centjes heeft dat gekost?Schijnt tegen 140-150 te kosten
Ja...bij de dealer zijn ze idd die prijs. Maar je kan ze beter bestellen op het internet en zelf monteren. Ik heb de mijne uit de UK vandaan en zelf gemonteerd.
Klopt, maar dat is de afstelling naar gelang het gewicht aan de achterkant de voorkant omhoog duwt. Als de basisafstelling met een lege auto te ver omhoog schijnt, blijft ie dat doen, automatisch afgeregeld of niet. Dus de uitgangsstand is van belang en moet met een koplamprichter gezet/gecheckt worden volgens mij.slydawg wrote:ATR heeft automatische afstelling als het goed is dus een zorg minder.
-
- Posts: 386
- Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm
IvoG wrote:Klopt, maar dat is de afstelling naar gelang het gewicht aan de achterkant de voorkant omhoog duwt. Als de basisafstelling met een lege auto te ver omhoog schijnt, blijft ie dat doen, automatisch afgeregeld of niet. Dus de uitgangsstand is van belang en moet met een koplamprichter gezet/gecheckt worden volgens mij.slydawg wrote:ATR heeft automatische afstelling als het goed is dus een zorg minder.
de sensoren zitten op het subframe achter.inderdaad