xenonlampen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

xenonlampen

Post by LCR »

klein vraagje.
linkse xenonlamp ATR stuk.
Is een xenonlamp vervangen net zo als een normale lampie vervangen? Of laten jullie het door de garage doen...?
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Weet niet hoe het bij een ATR zit maar bij sommige merken moet er een compleet nieuwe unit in ($$$$$$$$$$)

Verder mag je een xenon lamp niet met je handen aanraken ivm de levensduur. Dus doe een handschoen aan als je het zelf doet.
Nana korobi ya oki
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Damn, dat's niet neuk...
Heb net veel dikke spul gehaald uit HK en de spaarpot is leeg :evil:
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Thx IvoG
slecht gezoek door mij... :o ops:
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

In het oude topic wordt over D2S xenon lampen gesproken. In mijn ATR zitten echter standaard D2R (6000K) lampen met reflector.

Ik heb ze vorig jaar zelf vervangen. Koplampunit hoeft niet gedemonteerd te worden. Vervang wel beide tegelijk i.v.m. kleurverschil door veroudering.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

MPG wrote:In het oude topic wordt over D2S xenon lampen gesproken. In mijn ATR zitten echter standaard D2R (6000K) lampen met reflector.

Ik heb ze vorig jaar zelf vervangen. Koplampunit hoeft niet gedemonteerd te worden. Vervang wel beide tegelijk i.v.m. kleurverschil door veroudering.


hoeveel centjes heeft dat gekost?Schijnt tegen 140-150 te kosten
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Ik heb niet meer de originele Philips D2R lampen gemonteerd, maar een aziatisch merk. Deze vervangende lampen kosten ongeveer 40 euro per stuk. Wel heb ik het bij de 6000K variant gehouden.

Ik wil geen reclame maken, maar ik heb ze besteld bij Tunex (www.tunexcarparts.nl) . Kijk anders zelf even op internet voor eventuele andere adressen.

De xenon koplampen kun je bij de ATR zo wisselen. Verwijder het rubber afdek kapje (inbusboutje), connector (1/8 slag draaien) en schroef de 3 inbusboutjes van de lamphouder los.
Het vervangen van een gekleurd knipperlichtje is bij de ATR helaas wel een crime en dan moet wel de koplampunit los gehaald worden om er bij te kunnen.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Thx 8)
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

MPG wrote:Het vervangen van een gekleurd knipperlichtje is bij de ATR helaas wel een crime en dan moet wel de koplampunit los gehaald worden om er bij te kunnen.


Tip van mij:

Aantal clipjes en/of schroefjes demonteren van de wielkuip/ modderkuip.
Wielkuip opzij 'vouwen' en je hebt toegang naar je knipperlichten.

Bij een EK Civic frontknipperlicht vervangen is dit hetzelfde handeling, bij een Jazz moet ook op deze manier de H4 koplampjes vervangen.
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

kleur van lamp

Post by R-STYLE »

hoii heb een vraagje heb bij me atr ook xenon lampen maar die zijn wit maar wil met een blauwe gloed erin zijn dat de 6000k of de 8000k
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Dat kun je niet zo zeggen... 4300K is wit met het beste zicht. Hoger dan 4300K wordt steeds blauwer dus als je blauw wilt dan kun je voor 8000K gaan.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

4300K is volgens velen de beste allrounder.
6000K schijnt slecht te scoren als het regent
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Alle xenon is beter dan halogeen (mits normaal afgesteld) dus een verkeerde keuze kun je nooit maken. Het enige punt is dan esthetisch, wil je wit of meer meer naar blauw/paars.

Het belangrijkst is om je aftermarket xenon goed te (laten) stellen want er zijn al genoeg golfjes en civics die het verkeer hinderen met xenon.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

ATR heeft automatische afstelling als het goed is dus een zorg minder.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

LCR wrote:
MPG wrote:In het oude topic wordt over D2S xenon lampen gesproken. In mijn ATR zitten echter standaard D2R (6000K) lampen met reflector.

Ik heb ze vorig jaar zelf vervangen. Koplampunit hoeft niet gedemonteerd te worden. Vervang wel beide tegelijk i.v.m. kleurverschil door veroudering.


hoeveel centjes heeft dat gekost?Schijnt tegen 140-150 te kosten


Ja...bij de dealer zijn ze idd die prijs. Maar je kan ze beter bestellen op het internet en zelf monteren. Ik heb de mijne uit de UK vandaan en zelf gemonteerd.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

MISSIE GESLAAGD!
Alleen even afwachten of alles ECHT goedgedaan is :-?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

slydawg wrote:ATR heeft automatische afstelling als het goed is dus een zorg minder.
Klopt, maar dat is de afstelling naar gelang het gewicht aan de achterkant de voorkant omhoog duwt. Als de basisafstelling met een lege auto te ver omhoog schijnt, blijft ie dat doen, automatisch afgeregeld of niet. Dus de uitgangsstand is van belang en moet met een koplamprichter gezet/gecheckt worden volgens mij.
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Post by Robin type-r driver »

IvoG wrote:
slydawg wrote:ATR heeft automatische afstelling als het goed is dus een zorg minder.
Klopt, maar dat is de afstelling naar gelang het gewicht aan de achterkant de voorkant omhoog duwt. Als de basisafstelling met een lege auto te ver omhoog schijnt, blijft ie dat doen, automatisch afgeregeld of niet. Dus de uitgangsstand is van belang en moet met een koplamprichter gezet/gecheckt worden volgens mij.


de sensoren zitten op het subframe achter.inderdaad
Locked