Circuitdag 11 augustus op Zandvoort met BookATrack.com
Was een heerlijke dag! De FN2 goed kunnen testen, met de originele en de GroupN ECU. Op het circuit heb ik geen last gehad van het blijven hangen van het toerental gelukkig. Ik kan wel merken dat de FN2 echt een zware auto is.
Ik was erg positief onder de indruk van de organisatie, maar ook van de rijders! Iedereen heeft zich (in ieder geval rondom mijn auto) keurig aan de regels gehouden.
Wat "leuke"/interessante cijfertjes:
- Benzineverbuik: 28,9/100L (bijna 1:3) op ± 180km (1,5 tank benzine)
- Bandenverbruik (Potenza RE50A) : voor ± 3mm, achter ± 1,5mm (niet helemaal accuraat, want ik heb halverwege de dag links voor en achter omgewisseld) De RE50A is eigenlijk iets te zacht voor op het circuit heb ik het idee. Volgende keer gaan we echte semi-slicks proberen.
- remmen: Aan het einde van de dag begonnen de remmen te "faden" en sponzig te voelen de blokken (Ferodo DS2500) zijn nog niet echt op, dus ik vermoed dat de remvloeistof niet goed meer is.
Ik zal later vandaag wat fotootjes en filmpjes online zetten.
@Joanne: ja, dat is inderdaad een kinderstoeltje. De FN2 is uitgezocht op zijn rijeigenschappen, en tevens goed dienst kan doen als gezinsauto. :wink:
Ik was erg positief onder de indruk van de organisatie, maar ook van de rijders! Iedereen heeft zich (in ieder geval rondom mijn auto) keurig aan de regels gehouden.
- Bandenverbruik (Potenza RE50A) : voor ± 3mm, achter ± 1,5mm (niet helemaal accuraat, want ik heb halverwege de dag links voor en achter omgewisseld) De RE50A is eigenlijk iets te zacht voor op het circuit heb ik het idee. Volgende keer gaan we echte semi-slicks proberen.
- remmen: Aan het einde van de dag begonnen de remmen te "faden" en sponzig te voelen de blokken (Ferodo DS2500) zijn nog niet echt op, dus ik vermoed dat de remvloeistof niet goed meer is.
@Joanne: ja, dat is inderdaad een kinderstoeltje. De FN2 is uitgezocht op zijn rijeigenschappen, en tevens goed dienst kan doen als gezinsauto. :wink:
Deus Ex Machina!
unicorn wrote:Was een heerlijke dag! De FN2 goed kunnen testen, met de originele en de GroupN ECU. Op het circuit heb ik geen last gehad van het blijven hangen van het toerental gelukkig. Ik kan wel merken dat de FN2 echt een zware auto is.
Faden van remmen komt door warmte. Als het afgekoeld is zou dat weg moeten zijn...
Waarom heb je je banden omgewiselt?
Superdag gehad gisteren,Bookatrack is voor de beginnende bestuurder top,vooral de inhaalregel
ik heb zelf wat met banden geprobeerd wat goed uitpakte maar weer tegen een nieuw veren probleem aanliep
pitboxs goed geregeld (frans)
engelse vertaling goed (ivo)
lekker aan het stoeien geweest met andere rijders
TOPDAG
ik heb zelf wat met banden geprobeerd wat goed uitpakte maar weer tegen een nieuw veren probleem aanliep
pitboxs goed geregeld (frans)
engelse vertaling goed (ivo)
lekker aan het stoeien geweest met andere rijders
TOPDAG
- vtec vince
Ik ben gister ook wezen kijken...zag er allemaal top uit.
Helaas nog geen kennis kunnen maken met de hele bende... ( alleen de vriendin van Martin .O )
Ik had een neefje van mn vriendin meegenomen, hij is autistisch en vraagt zoveel aandacht , zodat ik nog niet relaxt met jullie zou kunnen buurten....
Hij vond het ook super iig.
Volgende keer doe ik zeker mee....Damn wat kriebelde het!!!
Verbruik van en naar huis...1 op 11 ;-)
Helaas nog geen kennis kunnen maken met de hele bende... ( alleen de vriendin van Martin .O )
Ik had een neefje van mn vriendin meegenomen, hij is autistisch en vraagt zoveel aandacht , zodat ik nog niet relaxt met jullie zou kunnen buurten....
Verbruik van en naar huis...1 op 11 ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
[quote="vtec vince"]Ik ben gister ook wezen kijken...zag er allemaal top uit.
Verbruik van en naar huis...1 op 11 ]
Leuk je toch even kort gesproken te hebben.
ATR zag er netjes uit
Leuk je toch even kort gesproken te hebben.

ATR zag er netjes uit
- vtec vince
Katana wrote:vtec vince wrote:Ik ben gister ook wezen kijken...zag er allemaal top uit.
Leuk je toch even kort gesproken te hebben.![]()
ATR zag er netjes uit
Ja he, hij stond alleen een beetje scheef in het vak :-?
Volgende keer zullen we eens een wat langer gesprek voeren

Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo& wrote:unicorn wrote:Was een heerlijke dag! De FN2 goed kunnen testen, met de originele en de GroupN ECU. Op het circuit heb ik geen last gehad van het blijven hangen van het toerental gelukkig. Ik kan wel merken dat de FN2 echt een zware auto is.
Faden van remmen komt door warmte. Als het afgekoeld is zou dat weg moeten zijn...
Waarom heb je je banden omgewiselt?
Faden komt omdat de remmen te heet zijn geworden waardoor er een gas onstaat.
Dat sponzig gevoel is omder er lucht in je remleidingen komt.. wat vaak komt door het uitzetten van de remleidingen. nieuwe remvloeitstof zal dat probleem niet verhelpen..
Verder had ik echt een topdag!
Banden waren minimaal versleten wel 2 tanks er door heen gejaagd
:twisted:
Ik heb ruim 70 rondjes gereden ?
haha remmen zijn wel op, gelukkig stond vandaag DHL voor de deur met mijn nieuwe remmen

@ Frans bedankt voor de pitboxxen!
@ Ivo bedankt voor de uitleg
@ Robin bedankt voor het lenen van de krik
Ik ga zeker nog een keer BaT is echt Top!
- vtec vince
Even een beetje laat met een reactie, maar ik was pas tegen 21uur thuis.
En ik moest mijn werkauto nog volladen voor mijn eerste werkdag na de vakantie
.
Maar we hebben een super dag gehad.
Met ten eerste al heerlijk weer,En ten tweede de organisatie van bookatrack.
Ivo ook bedankt voor de organiseren. En frans voor de Pitbox en het meerijden. En iedereen voor de gezelligheid.
Mijn verbruik lag op 163km 36,9liter.
Banden slijtage ? heb ik geen idee van, er zit nog wat op.
Wat ik wel weet is dat er vlak voor onze woonplaats na 240km rijden
nog een groot stuk rubber op de voorkant van een andere auto kwam. :lol: ik haat bumperklevers.
Voor mijn eerste keer op zandvoort viel mij het allemaal reuze mee.
Maar dat was ook mede te danken aan de andere rijders en de inhaal regels van bootatrack.
En ik moest mijn werkauto nog volladen voor mijn eerste werkdag na de vakantie

Maar we hebben een super dag gehad.
Met ten eerste al heerlijk weer,En ten tweede de organisatie van bookatrack.
Ivo ook bedankt voor de organiseren. En frans voor de Pitbox en het meerijden. En iedereen voor de gezelligheid.
Mijn verbruik lag op 163km 36,9liter.
Banden slijtage ? heb ik geen idee van, er zit nog wat op.
Wat ik wel weet is dat er vlak voor onze woonplaats na 240km rijden
nog een groot stuk rubber op de voorkant van een andere auto kwam. :lol: ik haat bumperklevers.
Voor mijn eerste keer op zandvoort viel mij het allemaal reuze mee.
Maar dat was ook mede te danken aan de andere rijders en de inhaal regels van bootatrack.