JDM ITR 98spec

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Kurosawa
Posts: 70
Joined: Wed Sep 02, 2009 7:56 pm

Post by Kurosawa »

Dag 'buurman'
Mooie DC2 heb je daar, jammer genoeg nog nooit in het straatbeeld mogen bewonderen.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Kurosawa wrote:Dag 'buurman'
Mooie DC2 heb je daar, jammer genoeg nog nooit in het straatbeeld mogen bewonderen.


De wagen is enkele maanden terug aangekocht geweest en heeft sindsdien vooral stil gestaan wegens haar terug in orde willen zetten.

Binnen kort ga ik haar inschrijven en dan zal het mijn wagen voor dagelijks gebruik worden. Je zal me wel eens tegen komen vermoed ik.
Kurosawa
Posts: 70
Joined: Wed Sep 02, 2009 7:56 pm

Post by Kurosawa »

Heb je wel al eens gesproken op café (café) :wink:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Kurosawa wrote:Heb je wel al eens gesproken op café (café) :wink:


Ok... was jij dat? Allee... nogmaals welkom hier.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Gisteren eindelijk binnen gekregen.

2 Vision seat rails waardoor mijn achterwerk een 5cm lager bij de grond gaat zitten plus 2 recaro zetel overtrekjes.
Tnx Wilco.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Afgelopen vrijdag dan eindelijk eens begonnen met de seat rails te monteren. Maar na het plaatsen van de eerste zetel heb ik de werkzaamheden gestaakt want bij het aandraaien van de 4 bouten aan het chassis kwam ik enkele grote rondellen te kort waardoor ik persoonlijk vond dat het goedje niet goed genoeg naar mijn mening kon worden vast gezet.
Dus, wordt vervolgd.

Enkele pics...

Image
Image
Image
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

ITR897 wrote:Vandaag tot de vast stelling gekomen dat de snelheidsbegrenzer er toch nog op zit terwijl ik dacht van niet.
Bij bijna 200km/u hield het op. :twisted:


niet geschrokken toen de begrenzer inkwam? ding hakt er nogal vrij abrupt in...
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Joostb wrote:
ITR897 wrote:Vandaag tot de vast stelling gekomen dat de snelheidsbegrenzer er toch nog op zit terwijl ik dacht van niet.
Bij bijna 200km/u hield het op. :twisted:


niet geschrokken toen de begrenzer inkwam? ding hakt er nogal vrij abrupt in...


Nee, ik was erop voorbereid... ik moet het ding eens uitschakelen. Niet dat ik zo veel boven de 200 rij maar toch. Als ik één van dees het circuit eens wil op zoeken mag het toch uit staan. :wink:
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Die sloeg bij mij dus ook hard erin :S

Hoe kun je die uitschakelen? Ecu remappen?
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Post by Bubsy »

hahaha bij mij was het dus ook het probleem ik verwachte hem op 180 maar ging door tot ook ongeveer 200 en nog best hard moet ik zeggen :)

Ohjah nog iets als ik 130 of 140 rij moet ik zeggen dat me toeren tal aardig hoog is in zijn 5 is dat normaal :( want dan lust ie een aardig slokje

130 zit ik rond de 4500 rpm en bij 140 toch wel 5000 rpm
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Kan wel kloppen, ik doe 4000rpm op 120km/u
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

Delta_lima wrote:Die sloeg bij mij dus ook hard erin :S

Hoe kun je die uitschakelen? Ecu remappen?


Je hebt een OBD1 ECU nodig.. hierdoor kun je de snelheidslimiter uiteindelijk omzeilen.. Biedt ook andere voordelen, je kunt bijvoorbeeld bij motorische aanpassingen het geheel opnieuw laten afstellen..
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

ow heeft een jdm 96/98 spec geen obd1?

obd1 ecu, betekend zeker ook harnass, injectoren, ontsteking ?
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

Nee heeft inderdaad geen obd1..

Hetgeen wat je nodig hebt is een ECU en een conversie harnass.. kost je een euro of 280

kun je ook meteen launch control en shiftlight erbij nemen 8)
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Oke dus injectoren en ontsteking kunnen blijven zitten.

Misschien iets voor de toekomst, als ik hem eens wil laten afstellen na wat upgrade's gemonteerd te hebben.
Ben niet van plan om vaak 200+ te gaan rijden ;)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Jep, alleen een andere ecu (P28 of P30) en een verloop harnas van OBD2a naar OBD1.
Je start blokkering werkt dan alleen niet meer.
Je zou ook een euro obd2a ITR ecu kunnen nemen en dan de sleutel bij de dealer opnieuw in laten leren.

Met de eerste optie kan je direct gaan chip tunen, wel zo handig.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ik weet niet hoe het met mijn ITR zit maar een sleutel inleren is bij mij zeker niet van toepassing. Simpelweg omdat er geen chip in zit.
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

96spec is de sleutel chiploos inderdaad.
Zien er best knullig uit die oem crx achtige sleutels.

Ik probeer op ebay eens van die kale type R "replica" keys
te bemachtigen en die dan te laten slijpen. Zal stukken netter uitzien.

P28 of P30 dus, thnx gaskleppie
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Delta_lima wrote:96spec is de sleutel chiploos inderdaad.
Zien er best knullig uit die oem crx achtige sleutels.

Ik probeer op ebay eens van die kale type R "replica" keys
te bemachtigen en die dan te laten slijpen. Zal stukken netter uitzien.

P28 of P30 dus, thnx gaskleppie


98spec ook...
vampire
Posts: 82
Joined: Fri Apr 03, 2009 5:32 pm

Post by vampire »

hadden VAFCS geen speed limit defencer?
Locked