FN2 uit productie!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
mr. X

Post by mr. X »

HONDA wrote:Het Type-R concept is eigenlijk al minder en minder geworden vanaf 2002...

De één vindt dat een Type-R nu exclusiever wordt, ik vind het pure armoede van eens een zeer sportief merk.

Daar ben ik het compleet mee eens en dat heb ik zelf ook vaker aangegeven tot ongenoegen van vele.

De laatste Type-R's die het concept nog goed weergeven zijn de EK9 en DC2, al wat daarna komt is meer gericht op het maken van een dagelijks te rijden auto en minder op een circuit auto. Dat is gewoon een feit en dat is juist waar de Type-R badge voor staat. De FD2 maakt weer een bokkensprong de goede kant op, maar helaas slaat de FN2 de plank finaal mis na de EP3. Nogmaals, het is eerder een VTi geworden dan een rasechte Type-R.

Dát is ook de reden waarschijnlijk waarom hij afgekraakt wordt en als je de auto bekijkt hoe ze hem in de markt zetten (een echte Type-R) is het gewoon een mindere auto. Punt. Moeilijk te verwerken voor sommige maar dat is gewoon zo, linksom of rechtsom. Voor sommige is het een betere auto juist omdat zij hem gebruiken als dagelijkse auto en lange afstanden mee rijden maar, en je kunt me hierom gaan haten, dat is niet het doel van een echte Type-R.

Bovenstaand gezegd te hebben betekent niet dat, bijvoorbeeld een EP3, geen onwijs goede basis is. De motor is inderdaad briljant en heeft veel potentie, het chassis is stijf maar als je in een DC2 of EK9 gereden heb weet je wat de auto mist.

Ik heb ze zelf beide gehad. De DC2 heb ik 2 jaar gereden en met tegenzin verkocht, de EP3 ging na 5 maanden. Voornamelijk de VTEC beleving is minder, de EP3 schiet met 6000 erin en strak op de 8000 toeren klapt hij in de begrenzer tegenover de DC2 die bij 5800 erin schiet en 8700 in de begrenzer klapt.

Helaas schieten we met deze discussie niet veel op want hij is al tevergeefs vaker gevoerd. Het is niet zo dat ik andere auto's wil afkraken omdat ik zelf bepaalde auto's heb maar als je het zwart wit wil bekijken zijn dit de feiten. De FN2 is een echt een on-wijs mooie auto maar met een minder vleugje R.

Then again, als dit de R-badge in leven houdt door een bepaalde doelgroep aan te spreken zal je mij zeker niet horen klagen. Datzelfde geldt namelijk ook voor het (compleet) groene imago van Honda op dit moment. Als ze hiermee hun bedrijf veilig stellen om later weer sportauto's te gaan maken, mogen we dan klagen?
daxcer

Post by daxcer »

mr. X wrote: De FN2 is een echt een on-wijs mooie auto maar met een minder vleugje R.

Then again, als dit de R-badge in leven houdt door een bepaalde doelgroep aan te spreken zal je mij zeker niet horen klagen. Datzelfde geldt namelijk ook voor het (compleet) groene imago van Honda op dit moment. Als ze hiermee hun bedrijf veilig stellen om later weer sportauto's te gaan maken, mogen we dan klagen?

ik denk dat dit idd een mooie gedachte is, wie weet wat voor meer moois er nog allemaal op ons afkomt :lol:
micronsil

Post by micronsil »

Ik ben het compleet met X eens.

Het enige dat ik heb toe te voegen

Ik hoop dat ze nu even een stapje terug nemen en vervolgens over een jaar of 5 a 6 weer met een R komen en / of opvolger van de NSX.

En als ze met een R komen een zeeeer doordachte R.
Misschien zelfs een optie R dat je em kan nemen met Hybrid drive ..(Dagelijk woon werk verkeer rijders die luxe willen) en een soort van "Cup" versie die helemaal uit gekleed is alleen met motor kracht geen hybride troep (voor de die hards).
En voor de lichte versie de Rx badge weer afstoffen.

Dat zou ik nog eens mooi vinden...
:cry: ik kan bij de gedachte ervan bijna een traantje wegpikken. 8)
DH

Post by DH »

Het zal nogal een verschil maken als je een DC2/EK9 hebt gereden..
Het is gewoon met de markt meegegaan en rijbeleving is voor de ander minder luxe...
EP3 vind ik een geweldig practisch consept voor een groot publiek.
Aleen bij het doorschakelen na de 8000rpm is er een dipje is me opgevallen JDM k20a doet 500rpm meer dus loop je wel uit.
Is me bij een sprint opgevallen. :twisted:
Zal met de JDM EP3 wel anders zijn..
Persoonlijk doet de Vtec kick-in me niet zoveel eerder de ronde rijden.
Over de FN2 ben ik het wel eens met X.
De auto`s zijn nog steeds typisch honda.

Demian.
Gangaran

Post by Gangaran »

Type-R stuk op TopGear.
vtec vince

Post by vtec vince »

oehww.. daar zou ik wel bij willen zijn op silverstone!
Een laaste eer aan de Civic Type R....
22 aug is de datum.
Er staat bij dat het voor de engelse fans is...maar de Nederlandse fans zullen ook wel welkom zijn lijkt me :wink:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Roy

Post by Roy »

Ik heb al een paar reacties hier gezien over het verbruik.

Wat men hier vergeet is: verbruik staat niet gelijk aan uitstoot van CO2

Een Turbo verbruikt misschien meer, maar door de hergebruik van de uitlaatgassen dooor de turbo stoot deze minder CO2 uit!

En dan nog de slimme catalysatoren van de Duitse automerken, start-stop systemen en de Blue motion systeem van VW waarbij de schaddelijke stoffen worden omgezet in waterdamp. (zijn ze alleen wel even duidelijk vergeten te vertellen dat je zelf dat blauwe spul moet bij tanken.)

Maar ja, door alle systemen valt er 1 onderdeel van het R concept af.
Lichtgewicht.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
slydawg

Post by slydawg »

g-unit wrote:Een Turbo verbruikt misschien meer, maar door de hergebruik van de uitlaatgassen dooor de turbo stoot deze minder CO2 uit!

Sorry maar deze snap ik niet, hoe kan de CO2 minder worden als de uitlaatgassen alleen de turbo aandrijven, de uitlaatgassen worden niet hergebruikt.
boikel

Post by boikel »

Klopt ook niet, kan het wel helemaal gaan uitwerken maar weet niet wie daar in geinteresseerd is.

Even kort dan: Benzine bestaat uit een berg verschillende koolwaterstoffen (van C4 tot C10 ongeveer), bij de verbranding daarvan ontstaat CO2 (en CO bij onvolledige verbranding). Er kunnen niet zomaar koolstof atomen verdwijnen, dus 1 liter benzine geeft bij een atmosferische motor net zoveel CO2 als een geblazen motor.

Dus als een Insight een liter benzine verstookt geeft dat net zoveel CO2 als dat een Hummer dat doet.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Wel is al bekend gemaakt dat er een nieuwe Civic in de maak is.
Tegen die tijd is de CR-Z Type-R waarschijnlijk allang op de markt.

grote kans dat er daarna weer een Civic Type-R komt met de techniek van de CR-Z alleen .... more power perhaps ? :-)

Het Type-R concept is inderdaad gewoon met de Tijd mee gegaan.
Toen de EK9 op de markt kwam was het nog niet zo moeilijk een auto licht gewicht te houden a.d.h.v. de op dat moment geldende regelingen in veiligheid. Daarnaast bestond er toen nog geen navigatie, airco, etc. misschien waren elektrische ramen nog net een optie?

Kortom nu een Type-R uitvoering die weer echt zou concurreren aan een EK9.. verkoopt simpelweg niet.
HONDA

Post by HONDA »

Lotus Elise verkoopt toch ook en daar zit helemaal geen reet in.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

HONDA wrote:Lotus Elise verkoopt toch ook en daar zit helemaal geen reet in.

-je weet niet of de afname van de lotus elise hoog genoeg is voor Honda. De Honda organisatie is velen malen groter en heeft dus ook een grotere minimum afname i.v.t. een 'klein' bedrijfje als Lotus.

-het hangt geheel van de marktpositie af waar je het voertuig in plaatst. De Civic zit in de Hatchback markt waar de concurrentie hoog is op gebied van prestaties EN luxe & Comfort. De Lotus valt in een geheel andere klasse.. Toy's for Boy's categorie?

Voor de Lotus markt zou er bijv. weer een nieuwe Integra moeten komen om tegen de Lotus te concureren, puur prestaties; 0,0 compromise.
Jo&

Post by Jo& »

In zijn algemeenheid staat de R voor het product waar Honda het besluit op te plakken.
Waar het voor ieder zelf voor staat kan anders zijn.

Als Honda bepaalt dat de FN2 een R is, dan is het een R. Dan past dat bij hun idee van een R. Dus is dat het product waarmee zij besluiten de R philosofie te continueren. Beleid = beleid en kan best veranderen over de jaren. Het zal zeker onderzocht zijn en passend gebleken bij de gewenste doelgroep om de FN2 te maken zoals deze is.

Of ik het ermee eens ben of niet, als Honda besluit dat de FN2 een echte R is en er een R opplakt, dan is dat gewoon zo.
HONDA

Post by HONDA »

Sorry hoor maar wat een onzin verhaal...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

De enige FN2 die een echte R zou kunnen zijn is de light weight versie van de FN2. Die is (was) gewoon te koop. Alleen niemand kocht die. Je zal zien dat dat straks wel de klassieker gaat worden en niet de gene met alle (zware) opties.
culasse

Post by culasse »

Ik heb zo`n lightweight FN2, en ik heb hem alleen gekocht omdat ik al die toeters en bellen niet vond passen bij een Type R.
De auto werd er alleen maar onnodig duur en zwaar van.
DH

Post by DH »

Jo& wrote:In zijn algemeenheid staat de R voor het product waar Honda het besluit op te plakken.
Waar het voor ieder zelf voor staat kan anders zijn.

Als Honda bepaalt dat de FN2 een R is, dan is het een R. Dan past dat bij hun idee van een R. Dus is dat het product waarmee zij besluiten de R philosofie te continueren. Beleid = beleid en kan best veranderen over de jaren. Het zal zeker onderzocht zijn en passend gebleken bij de gewenste doelgroep om de FN2 te maken zoals deze is.

Of ik het ermee eens ben of niet, als Honda besluit dat de FN2 een echte R is en er een R opplakt, dan is dat gewoon zo.

Het lijkt er meer op dat ze van een model vervolgens een R maken i.p.v een model bouwen met het R idee er achter..

Ook als ze die sticker op een 150pk hybrid plakken..
Niet gebouwt naar snelheid maar naar zuinigheid.
Hoezo R consept....................................

Demian.
Mathy M

Post by Mathy M »

Bah, er gaat van alles mis met mijn post. Geen zin om opnieuw te tikken, quoten en url's plaatsen. Grr
SteefO

Post by SteefO »

culasse wrote:Ik heb zo`n lightweight FN2, en ik heb hem alleen gekocht omdat ik al die toeters en bellen niet vond passen bij een Type R.
De auto werd er alleen maar onnodig duur en zwaar van.

Nou ik vind het heerlijk die Airco! hmmmmm! :lol:
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:...de EP3 schiet met 6000 erin en strak op de 8000 toeren klapt hij in de begrenzer tegenover de DC2 die bij 5800 erin schiet en 8700 in de begrenzer klapt.

Bij de EP3 gaat hij er ook bij 5800 in en hij gaat tot 8250 RPM (of was het nou 8200).

Of ik ben ergens in de war.
Locked