Banden: Anders dan RE050A. Suggesties?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Banden: Anders dan RE050A. Suggesties?

Post by autodre »

Ik heb nu de Bridgestone RE050A XL. Nu heb ik het idee dat ik toch wat onderstuur heb met deze band.

Nu lees ik wat testen, en ook auto motor und sport meldt over deze band dat er toch wat overmatig onderstuur is.

Ik zit eraan te 'denken' om over te stappen naar een ander merk/type.

Voor mij belangrijk

Minder onderstuur
ik rij altijd met de CTR, dus ook in regen...
Goede remweg droog wegdek

Hebben jullie suggesties? Bijvoorbeeld Dunlop Sport MAXX TT

En ik moet 2 banden vervangen. Zijn 2 verschillende merken slecht? (kortom moet ik meteen 4 nemen) Als dat zo is, wellicht toch maar 2 stuks RE050A.

En wellicht is dat onderstuur niet juist hoor, en ben ik gewoon steeds harder gaan rijden in de bochten :) Maar ik had het idee toen ik in een andere auto reed, die veel minder onderstuur had!
(kan het ook met uitlijnen te maken hebben?)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Eigenlijk kun je alleen goed testen door met dezelfde auto verschillende banden te proberen.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur naar een bepaalde band...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Ik zou je niet willen aanraden met 2 verschillende banden te gaan rijden. Hierdoor kun je een hoop rijgeluiden krijgen en een vreemde wegligging. Als je kiest voor andere types zul je toch voor 4 nieuwe banden moeten gaan.
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

SteefO wrote:Ik zou je niet willen aanraden met 2 verschillende banden te gaan rijden. Hierdoor kun je een hoop rijgeluiden krijgen en een vreemde wegligging. Als je kiest voor andere types zul je toch voor 4 nieuwe banden moeten gaan.


Hoezo? Sommigen rijden zelfs met verschillende maten banden voor een betere wegligging.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

MLM wrote:
SteefO wrote:Ik zou je niet willen aanraden met 2 verschillende banden te gaan rijden. Hierdoor kun je een hoop rijgeluiden krijgen en een vreemde wegligging. Als je kiest voor andere types zul je toch voor 4 nieuwe banden moeten gaan.


Hoezo? Sommigen rijden zelfs met verschillende maten banden voor een betere wegligging.


Ja, maar die wisten van te voren wat het effect ging zijn. Nu ga je maar wat proberen en de kans op hele vage effecten is groot. Het kan ook goed uitvallen, maar 1 ding is zeker, je kan geen goed oordeel geven over een band als je ze niet rondom hebt zitten. De effecten van de verschillen in eigenschappen zijn daar te groot voor.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Yokohama A048
Nana korobi ya oki
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Gaskleppie wrote:
MLM wrote:
SteefO wrote:Ik zou je niet willen aanraden met 2 verschillende banden te gaan rijden. Hierdoor kun je een hoop rijgeluiden krijgen en een vreemde wegligging. Als je kiest voor andere types zul je toch voor 4 nieuwe banden moeten gaan.


Hoezo? Sommigen rijden zelfs met verschillende maten banden voor een betere wegligging.


Ja, maar die wisten van te voren wat het effect ging zijn. Nu ga je maar wat proberen en de kans op hele vage effecten is groot. Het kan ook goed uitvallen, maar 1 ding is zeker, je kan geen goed oordeel geven over een band als je ze niet rondom hebt zitten. De effecten van de verschillen in eigenschappen zijn daar te groot voor.


Inderdaad, daarom vroeg ik me ook af waarop die meneer zijn conclusie basseerde. Je weet van tevoren niet of het slecht of goed uitvalt.
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

MLM wrote:
Gaskleppie wrote:
MLM wrote:
SteefO wrote:Ik zou je niet willen aanraden met 2 verschillende banden te gaan rijden. Hierdoor kun je een hoop rijgeluiden krijgen en een vreemde wegligging. Als je kiest voor andere types zul je toch voor 4 nieuwe banden moeten gaan.


Hoezo? Sommigen rijden zelfs met verschillende maten banden voor een betere wegligging.


Ja, maar die wisten van te voren wat het effect ging zijn. Nu ga je maar wat proberen en de kans op hele vage effecten is groot. Het kan ook goed uitvallen, maar 1 ding is zeker, je kan geen goed oordeel geven over een band als je ze niet rondom hebt zitten. De effecten van de verschillen in eigenschappen zijn daar te groot voor.


Inderdaad, daarom vroeg ik me ook af waarop die meneer zijn conclusie basseerde. Je weet van tevoren niet of het slecht of goed uitvalt.


Dat is ook hetgeen ik bedoelde :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Gewoon 2 nieuwe RE050A banden. Ik vond ze denderend goed, ook in de regen. Zeker als je auto een vervoermiddel is waarbij het belangrijker is dat je onder alle omstandigheden uit de voeten kan dan specifiek voor één doel. Onderstuur geven doen alle banden als je verkeerde lijnen rijdt en in de regen hebben deze nog altijd goede grip.

Heb eigenlijk alleen maar positieve berichten over deze banden uit eigen ervaring onder zowel de DC2 als EP3 als E85 (BMW Z4). Dus zowel FWD als RWD.

Hoe dan ook, je eigen ervaring zegt heel veel. Als je het vertrouwen eenmaal in een auto of band kwijt bent, kan je vaak beter overstappen al zit het misschien tussen je oren.
Mocht je echt 4 andere banden willen heb ik nog wel een setje Pirelli P Zero Nero banden. Alle 4 gloednieuw (+- 2000 km op gereden) en zijn als je het mij vraag vergelijkbaar met de RE050A. Mogen weg voor een mooie prijs.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Wel wat betreft verkeerde lijnen. Het gaat me juist om 'straat' verkeer. Als ik de bocht om ga etc.

Maar je hebt wellicht gelijk dat andere banden hetzelfde resultaat geven.

Zie ook mijn vraag wat betreft uitlijning. 'kan' het daarmee te maken hebben?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dat weet je eigenlijk pas als ze op de brug staat.

Als je uitlijning compleet overhoop is zal je vast en zeker meer onderstuur kunnen hebben. Je standaard onderstel laat het alleen niet toe om camber voor en achter te stellen dus het enige wat je bij de EP3 kan stellen is (volgens mij) Toe in/uit. Dat kun je zien aan de bandenslijtage. Als je geen overmatige slijtage hebt aan de binnenzijde van de banden zou ik er verder vanaf blijven. Zonde van de € 60,- :wink:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

dre als je echt een goede setup wil kan je camber setje nemen, kan je alles afstellen zoals jij dat fijn vind :)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Bijna alles..
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

yes miq, is het trouwens nog gelukt met die caster setup??
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ja hoor, zit er al ruim een half jaar op...
Danny
Posts: 75
Joined: Mon Jul 12, 2010 2:42 pm

Post by Danny »

ik heb gehoord dat Pirelle Zero Nero bandjes fijn zijn. Indien ik nieuwe bandjes nodig hebben worden het deze denk ik.

Ik heb op de civic Toyo proxes gehad. Hiermee heb je grip als een gek. Vond ze alleen slecht op nat wegdek en ze deden snel slijten.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

P Zero Nero... heel leuke banden. Heb ze ook op mijn ITR.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

pirelli... = herrie :p
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Ik heb achter Pirelli P Zero Nero zitten en voor de Potenza's.
Niet echt ideaal,weet ik,maar de Pirelli's vind ik persoonlijk niet zo'n fijne band.

Wij hebben in Rotterdam en hele mooie rotonde, als je van de zuidkant de Brienenoordbrug afkomt richting het centrum met een behoorlijke snelheid,heb ik al een paar keer gehad dat de achterkant geen grip meer had en dus glijdend de bocht uitkwam.
Nee,voor mij geen Pirelli,de Potenza's komen zo snel mogelijk weer eronder.....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Waarschijnlijk kun je de auto wel weer onder controle krijgen door een beetje op het gas te gaan? Het heeft ook vaak te maken met de rijstijl en ik gok op lift of oversteer. De RE050A banden kreeg ik ook makkelijk aan het glijden maar waren zeer makkelijk weer onder controle te krijgen met de juiste driver-input.
Probeer ze anders eens om te draaien Nick en dezelfde manoeuvre uit te voeren.

Voor mij bepaald het vertrouwen wat de band je geeft op het randje de doorslag. Als je niet duidelijk voelt waar de grip-grens ligt rij je heel ongemakkelijk.
Maargoed, to each his own uiteraard.
Locked