Ik heb de Flex ook altijd op f8r4 staan (16 = zachtste, 0 = hardste) en dan issie (zonder sway achter dus) lekker neutraal voor mijn gevoel.
ee8 heeft met nogal wat suspension mods de Flex op f7r5 staan, iets harder voor en iets zachter achter, omdat de auto zelf al wat neutraler zal zijn...
Jij hebt het nu over de demper settings, niet over de springrate. (veer sterkte)
Die is natuurlijk niet in te stellen. Een veer is een veer. Je kan hem op z'n hoogst op een bepaalde voor spanning zetten maar daar houd het wel mee op.
De springrate verhouding voor/achter is het belangrijkste voor hoe de auto in de basis in balans is of niet. Zachter achter zorgt er doorgaans voor dat de achterkant niet wil glijden wat dus onderstuur opwekt.
Dit kan je wel weer opvangen door er een mega dikke stabie achter onder te zetten maar in de basis de verhouding anders te kiezen is beter. Dan hoef je het niet te forseren.
De ITR heeft standaard een vrij dikke stabie achter. Vandaar dat je al lekker kan vegen zonder gevaarlijk te worden.
Als je de veren gelijkmatig harder maakt. dus net zo veel voor harder als achter zal de stabie in verhouding slapper maken met onderstuur als gevolg.
Hoe harder de veren worden, des te meer een gelijke veersterkte voor/achter gewenst is om onderstuur te voorkomen.
In de states willen ze idd zelfs wel eens harder achter zetten dan voor maar op straat wordt dat wel erg tricky!