creez

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb de Flex ook altijd op f8r4 staan (16 = zachtste, 0 = hardste) en dan issie (zonder sway achter dus) lekker neutraal voor mijn gevoel.
ee8 heeft met nogal wat suspension mods de Flex op f7r5 staan, iets harder voor en iets zachter achter, omdat de auto zelf al wat neutraler zal zijn...

Jij hebt het nu over de demper settings, niet over de springrate. (veer sterkte)
Die is natuurlijk niet in te stellen. Een veer is een veer. Je kan hem op z'n hoogst op een bepaalde voor spanning zetten maar daar houd het wel mee op.
De springrate verhouding voor/achter is het belangrijkste voor hoe de auto in de basis in balans is of niet. Zachter achter zorgt er doorgaans voor dat de achterkant niet wil glijden wat dus onderstuur opwekt.
Dit kan je wel weer opvangen door er een mega dikke stabie achter onder te zetten maar in de basis de verhouding anders te kiezen is beter. Dan hoef je het niet te forseren.

De ITR heeft standaard een vrij dikke stabie achter. Vandaar dat je al lekker kan vegen zonder gevaarlijk te worden.
Als je de veren gelijkmatig harder maakt. dus net zo veel voor harder als achter zal de stabie in verhouding slapper maken met onderstuur als gevolg.

Hoe harder de veren worden, des te meer een gelijke veersterkte voor/achter gewenst is om onderstuur te voorkomen.

In de states willen ze idd zelfs wel eens harder achter zetten dan voor maar op straat wordt dat wel erg tricky!
HondArd

Post by HondArd »

Misschien een beetje laat, maar welkom hier :zwaaien: . En zo te horen heb je plannen genoeg.
baRt

Post by baRt »

@Frank: klopt, maar ik neem aan dat jij het verschil ook wel kent, dat je daarbij nog eens maakt met de dempersettings? Ik kan de civic van zwaar onderstuurd naar neutraal / lichtelijk overstuurd draaien, met de dempersettings...

inderdaad is het zo, dat je dan wel een goede veersterkte verhouding moet hebben, dat klopt...

Weet iemand de OEM sterktes?
creez

Post by creez »

Image

Jeej s2k antenne met tandafdrukken van spike 8)
roblom

Post by roblom »

En toch baal ik er nogsteeds van dat ik niet 2 dagen eerder naar die garage in Nieuwerkerk ad ijssel gebeld heb :cry: zeker als ik de foto's hier zie.

Nogmaals veel plezier ermee :D en als imand nog een dergelijke ITR te koop weet dan hou ik me sterk aanbevolen.
creez

Post by creez »

hehe tja :) hijs niet perfect , maar dat komt wel goed ;)

ohw kleine kant noot , zo goed als perfect ontvangst met de s2k antenne booster! van t weekend nog even aarde aansluiting versterken en volgens mij is het dan helemaal top.
Voodoo

Post by Voodoo »

Zo op het gezicht ziet het er goed uit 8)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Standaard JDM 98 ITR (EuroITR is hetzelfde neem ik aan):
Voor: veersterkte: 4,5 kg/mm. Schokdemper bound/rebound: 231/142 kg bij 0,3 m/sec.
Achter: veersterkte: 2,5 - 4,4 kg/mm (progressief). Schokdemper bound/rebound: 100/59 kg bij 0,3m/sec.

Info van Ken.
slappe zooi eigenlijk maar kijk maar naar de verhouding. Als je in een heavy bocht achter knap inveert heb je bijna een 50/50 verhouding. Dat zie je niet veel bij een FWD.
creez

Post by creez »

Gaskleppie wrote:
Standaard JDM 98 ITR (EuroITR is hetzelfde neem ik aan):
Voor: veersterkte: 4,5 kg/mm. Schokdemper bound/rebound: 231/142 kg bij 0,3 m/sec.
Achter: veersterkte: 2,5 - 4,4 kg/mm (progressief). Schokdemper bound/rebound: 100/59 kg bij 0,3m/sec.

Info van Ken.
slappe zooi eigenlijk maar kijk maar naar de verhouding. Als je in een heavy bocht achter knap inveert heb je bijna een 50/50 verhouding. Dat zie je niet veel bij een FWD.

Hmmss ik zal eens kijken of ik die kan matchen met een custom springrate van tein.
Locked